workshops landelijke themadag KNSB in Utrecht

Informatie over cursussen en trainingen.

Moderators: Arnold, Jacco

almer

workshops landelijke themadag KNSB in Utrecht

Berichtdoor almer » Vr Nov 23, 2018 21:26

Aan alle (verenigings)functionarissen, schaaktrainers, arbiters, contactpersonen van scholen en bestuursleden

Beste heer / mevrouw,

Op maandag 26 november sluiten we de inschrijving voor de landelijke Themadag 2019 van 8 december.
Heeft u al ingeschreven? Zo ja, dan ontvangt u in de week van 3 december de indeling van de workshops. Zo nee, dan kan dit nog tot maandag. Er is keuze tussen maar liefst 21 verschillende workshops.
De Themadag vindt plaats in het Utrechts Stedelijk Gymnasium (Ina Boudier-Bakkerlaan 7, 3582 VA Utrecht).
Het programma is van 10.30 tot en met 17.00 uur. Het is mogelijk om 3 verschillende workshopsessies te volgen.
Op de website van de KNSB staan de beschrijvingen van de workshops en kan worden aangemeld: https://www.schaakbond.nl/bond/opleidin ... ember-2018
Laat je inspireren op de themadag 2018.
Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Schaakbond
Dharma Tjiam
Niels van der Mark
Eric van Breugel
023-5254025

Geurt

Re: workshops landelijke themadag KNSB in Utrecht

Berichtdoor Geurt » Ma Dec 10, 2018 18:38

Judith van Amerongen heeft op deze themadag een presentatie gegeven over leden werven en binden. De Rode Loper is daarin het goede voorbeeld als het gaat om aanlopers opvangen, indelen en wegwijs maken.

Timo

Berichtdoor Timo » Ma Dec 10, 2018 21:39

Ha! Hoe kwam zij aan die informatie? Is het algemeen bekend binnen de Utrechtse schaakscene?

Henk

Berichtdoor Henk » Ma Dec 10, 2018 23:39

Kweenie, maar Judith sprak me ter plekke s ochtends inderdaad aan dat ze het meeloperschap als voorbeeld ging noemen. Nu leidt dat begrip volgens mij momenteel een sluimerend bestaan bij ons, maar vooruit ;-) Ik heb zelf voor en na de Bondsraad ook nog een sessie gevolgd, was een goed bezochte dag. Zag Arnold nog een keer voorbij schieten, en Froukje was er ook.

Jozias van Raindropchess had ook een druk weekend. Die was er namelijk met z'n winkel, terwijl ik m de volgende dag bij een jeugdtoernooi in Den Hommel had besteld. Tussendoor kon ie met z'n spullen op en neer naar Groningen ;-)

Geurt

Berichtdoor Geurt » Di Dec 11, 2018 01:34

Timo schreef:Ha! Hoe kwam zij aan die informatie? Is het algemeen bekend binnen de Utrechtse schaakscene?

Ons idee van meelopers staat vrij breed uitgemeten op onze eigen website (onder Algemeen). Is inderdaad wat ingekakt zoals Henk ook aangeeft, maar is ook slechts één van de manieren om nieuwelingen goed op te vangen. Ik ben zelf ooit bij het aanlopen uitgeloot, dat doen we nu veel beter.

Timo

Berichtdoor Timo » Di Dec 11, 2018 13:30

Ja Geurt, je stukje over het uitloten van aanlopers zal ik me altijd blijven herinneren. 'De club begroette haar met een hartelijk "uitgeloot".' :-D

Het meeloperschap is een kwestie van een oproep doen en koppels vormen. Je moet natuurlijk een beetje rekening houden met wie er bij elkaar passen en hopen dat er ongeveer evenveel mensen willen begeleiden als begeleid worden. Ik wil dat best eens op me nemen als het bestuur dat goed vindt.

Terug naar “Trainingen”